National Repository of Grey Literature 20 records found  1 - 10next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Audio visualizer
Jelínková, Jana ; Schimmel, Jiří (referee) ; Říha, Kamil (advisor)
The aim of this thesis is to create an audio visualizer. That means an object, whose parameters will be changed in real time based on chosen parameters of an audio. The first part of this thesis deals with different kinds of audio visualizers through history till today and also deals with some artistic theories about visualization. The second part deals with the main solution of the visualizer in Pure Data and principles used for audio processing and also describes development of an external for Pure Data.
E- and Smart-: Discourse of Selling, Promoting and Advertising Technology
Tichý, Martin ; Šťastná, Dagmar (referee) ; Kotásek, Miroslav (advisor)
S rostoucím a v mnoha případech přesyceným trhem digitálních technologií čelí mnoho společností problému se zachováním a získáváním zákazníků. Úspěšná marketingová kampaň, která se stala nepostradatelnou součástí při uvedení nových produktů na trh, dokáže pomoci tohoto cíle dosáhnout. V rámci této bakalářské práce byl sesbírán relevantní material z různých zdrojů, který byl poté analyzován z hlediska různorodých lingvistických prvků používaných v reklamní činnosti. Analyzované materiály nabývají rozdílných jazykových vlastností na základě toho, co je jejich požadovanou funkcí. Na billboardech, plakátech a online bannerech, kde krátká a výstižná sdělení naplňují svoji funkci propagace produktu by dlouhé, strukturované bloky textu působily kontraproduktivně. A podobným způsobem by použití krátkých “hlášek” v oficiálních dokumentech bylo považováno za neprofesionální. Tato bakalářská práce má za cíl nastínit a popsat některé z ligvistických metod používaných v marketingu s pomocí sběru a analýzy dat.
E- and Smart-: Discourse of Selling, Promoting and Advertising Technology
Tichý, Martin ; Šťastná, Dagmar (referee) ; Kotásek, Miroslav (advisor)
S rostoucím a v mnoha případech přesyceným trhem digitálních technologií čelí mnoho společností problému se zachováním a získáváním zákazníků. Úspěšná marketingová kampaň, která se stala nepostradatelnou součástí při uvedení nových produktů na trh, dokáže pomoci tohoto cíle dosáhnout. V rámci této bakalářské práce byl sesbírán relevantní material z různých zdrojů, který byl poté analyzován z hlediska různorodých lingvistických prvků používaných v reklamní činnosti. Analyzované materiály nabývají rozdílných jazykových vlastností na základě toho, co je jejich požadovanou funkcí. Na billboardech, plakátech a online bannerech, kde krátká a výstižná sdělení naplňují svoji funkci propagace produktu by dlouhé, strukturované bloky textu působily kontraproduktivně. A podobným způsobem by použití krátkých “hlášek” v oficiálních dokumentech bylo považováno za neprofesionální. Tato bakalářská práce má za cíl nastínit a popsat některé z ligvistických metod používaných v marketingu s pomocí sběru a analýzy dat.
Absolute Pitch: Theoretical Concept and Practical Issues
Bártová, Jitka ; Váňová, Hana (advisor) ; Pecháček, Stanislav (referee)
The thesis aims at complex assessment of absolute pitch both theoretically and practically. It describes the functioning of ear and main issues related to processing of sound and tone height. In addition, it clarifies related terms stemming from musical psychology. Especially, it endeavours to identify causes of absolute pitch and factors which form it. The thesis surveys several phenomena connected with absolute pitch, for example with synesthesia, and with other aspects such as occurrence of absolute pitch among population. It uses not only the Czech but especially English written literature which has not yet been used in such a scope in the Czech musical research.
Lexical-gustatory Synaesthesia in Native Speakers of Czech
Hupáková, Kateřina ; Chromý, Jan (advisor) ; Lehečková, Eva (referee)
This thesis presents the current knowledge about synesthesia as a specific mode of perception where a sensation (i.e. an inducer) induces another sensation which is not actually present (i.e. a concurrent). Special attention is paid to lexical-gustatory synaesthesia, a special type of synesthesia in which taste is the concurrent (word > taste). The empirical part of the thesis is devoted to practical research of lexical-gustatory synaesthesia among Czech native speakers. It describes the methodology of data collection including a questionnaire survey and the selection of respondents. The core and main benefit of the thesis lies in the detailed descriptions of four selected lexical-gustatory synaesthetes with whom we conducted a one-hour interview questioning the nature of their experiences. The information obtained from this research together with realted related the findings from the literature are summarized in the conclusion of this thesis.
Differences and similarities of sound-colour synaesthesia (chromaesthesia) and other related perceptual phenomena
Kysilková, Lenka ; Šebesta, Pavel (advisor) ; Chromý, Jan (referee)
Synaesthesia is a perceptual phenomenon found in a small percentage of the population. Stimulation of one perceptual modality triggers a second sensation in other non-stimulated modality. For example hearing sound would induce concurrent percept of colour. This thesis is focused around phenomenological evidence and possible mechanisms underlying synaesthesia. Resemblance of synaesthesia to other similar perceptual phenomena like crossmodal correspondences makes it difficult to define by researchers. I investigate differences and similarities to crossmodal correspondences and also critically review the methodology of experimental studies. Keywords Synaesthesia, crossmodal correspondences, perception
E- and Smart-: Discourse of Selling, Promoting and Advertising Technology
Tichý, Martin ; Šťastná, Dagmar (referee) ; Kotásek, Miroslav (advisor)
S rostoucím a v mnoha případech přesyceným trhem digitálních technologií čelí mnoho společností problému se zachováním a získáváním zákazníků. Úspěšná marketingová kampaň, která se stala nepostradatelnou součástí při uvedení nových produktů na trh, dokáže pomoci tohoto cíle dosáhnout. V rámci této bakalářské práce byl sesbírán relevantní material z různých zdrojů, který byl poté analyzován z hlediska různorodých lingvistických prvků používaných v reklamní činnosti. Analyzované materiály nabývají rozdílných jazykových vlastností na základě toho, co je jejich požadovanou funkcí. Na billboardech, plakátech a online bannerech, kde krátká a výstižná sdělení naplňují svoji funkci propagace produktu by dlouhé, strukturované bloky textu působily kontraproduktivně. A podobným způsobem by použití krátkých “hlášek” v oficiálních dokumentech bylo považováno za neprofesionální. Tato bakalářská práce má za cíl nastínit a popsat některé z ligvistických metod používaných v marketingu s pomocí sběru a analýzy dat.
E- and Smart-: Discourse of Selling, Promoting and Advertising Technology
Tichý, Martin ; Šťastná, Dagmar (referee) ; Kotásek, Miroslav (advisor)
S rostoucím a v mnoha případech přesyceným trhem digitálních technologií čelí mnoho společností problému se zachováním a získáváním zákazníků. Úspěšná marketingová kampaň, která se stala nepostradatelnou součástí při uvedení nových produktů na trh, dokáže pomoci tohoto cíle dosáhnout. V rámci této bakalářské práce byl sesbírán relevantní material z různých zdrojů, který byl poté analyzován z hlediska různorodých lingvistických prvků používaných v reklamní činnosti. Analyzované materiály nabývají rozdílných jazykových vlastností na základě toho, co je jejich požadovanou funkcí. Na billboardech, plakátech a online bannerech, kde krátká a výstižná sdělení naplňují svoji funkci propagace produktu by dlouhé, strukturované bloky textu působily kontraproduktivně. A podobným způsobem by použití krátkých “hlášek” v oficiálních dokumentech bylo považováno za neprofesionální. Tato bakalářská práce má za cíl nastínit a popsat některé z ligvistických metod používaných v marketingu s pomocí sběru a analýzy dat.
The perception of Classical music by her performers.
Kůdelová, Anna ; Kučera, Miloš (advisor) ; Nedělka, Michal (referee)
This thesis explores experiences of professional, classical musicians who perform music on daily basis. The main observation is whether listening to music creates a synesthesia within this very specific group. Synesthesia is a condition in which one perception (a trigger or inducer) involutarily triggers another (concurrent) experience. To fully contain this idea, multiple individuals, un-experienced with classical music were adressed as well. The main purpose of this thesis is an identification and separation of abstract notions of musicians and an actual musically-induced synesthesia. Methodology, data collection, exploratory specimen and a way how the research was conducted are decribed in the practical part of the thesis. Collected data were then analyzed in respective categories. Theoretical part researches the different musical experiences, the synesthetic phenomena and its effect in musical environment, and an analysis of the musical sample used as a foundation for the practical part. KEYWORDS Synesthesia, music experience, performers of classical music, musician vs. non-musician
Synesthetic associations and psychopathological symtomps.
Neckář, Marcel ; Bob, Petr (advisor) ; Ptáček, Radek (referee) ; Světlák, Miroslav (referee)
1 Synesthetic associations and psychopathological symptoms Marcel Necká Abstract Synesthesia in general is a phenomenon of intersensory and intrasensory linkage that may be observed in various conditions including artistic creativity and also manifests in conditions of various brain dysfunctions and injuries. Synesthesia is a phenomenon represented by transmodal associative connections that may represent a continuum from strong synesthetic phenomena to its mild forms that may enable creation of "synesthetic" metaphors. This study is focused on projective assessments of word-color association and their relationship to psychopathological measures reflecting stress, depression, dissociation and other psychometric measures in 154 participants selected from general population. The results are in agreement with previous reported studies suggesting that lighter colors are more frequently associated with positive emotional meanings. In addition the results indicate significant relationships of color- word associations to some specific words with depression, anxiety, alexithymia and symptoms of traumatic stress. These results are in ac-cordance with existing findings in context of the so-called metaphorical synesthesia where significant role might be attributed to color intensity. In this context, results of this...

National Repository of Grey Literature : 20 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.